-
Kategorier
-
Tags
avisindsamling Banko børn cykling dart diskotek filmaften foredrag Fredagsmotion Fritid General generalforsamling grillaften grundlovstale gudstjeneste julehygge julemarked kvinder Køkkenfri Lyne Veteran Traktor Mad musik mænd Owen Auten rafleturnering Sankt Hans skt. hans aften sommerfest spisning Sportsuge U13 drenge Udflugt
Sponsorløb
Lyne Friskole afholder som tidl. nævnt sponsorløb fredag d. 29 maj fra kl. 16 – 17. Der er i år mulighed for enten at cykle, løbe eller gå, med det formål at indsamle bidrag til skolegårdsprojekt og ny skolebus.
Tidligere elever / forældre, Lyne og Strellevs borgere er også hjertelig velkommen til at deltage aktivt, eller som tilskuere langs ruten og på den måde støtte indsamlingen..
Ved ønske om deltagelse, kan sponsorlister afhentes på Lyne Friskole og i Dagli`Brugsen Lyne.
Mvh.
Udvalget for Lyne Friskoles sponsorløb
Traditionen tro afholdes Sankt Hans aften ved Kirkestien i Lyne.
Grillen er varm fra kl 18.30
– I teltet er der mulighed for at købe pølser, kartoffelsalat og brød samt øl og vand.
Kl. 19.30 tændes bålet
- Efter båltalen kan der købes kaffe/the og varme vafler.
Mød op til en hyggelig aften – ta’ naboer og venner med.
På vegne af:
Borgerforeningen, Lyne friskole, Familie og fritid
Program:
- Tale og officiel indvielse v/ borgmester Ivar Enevoldsen
- Tale v/ Chr. Jørgensen
- Telt er opstillet på kirkens p-plads
- Dagli´brugsen serverer grillpølser
- Musikalsk underholdning
- ”Ordet frit”
Kom og vær med til at vi får en hyggelig og festlig indvielse af en endnu smukkere midtby
Vi ses
Venlig hilsen
Borgerforeningen, Lokalrådet, Menighedsrådet,
Lyne Invest, Forsamlingshuset og Brugsen
Tiden flyver afsted og når vi starter det nye skoleår efter sommerferien, skal vi fejre skolens 10 års fødselsdag.
Sammen med skolens ti års fødselsdag har hele seks ansatte ti års jubilæum. Det er lidt usædvanligt, at så mange kan fejre jubilæum på én gang, men det må være udtryk for, at de befinder sig godt på skolen og er glade for deres arbejdsplads.
Det hele skal selvfølgelig fejres og det gør vi FREDAG d. 14. AUGUST med en uformel reception fra kl. 15-18.
Vi håber på mange besøgende og der vil naturligvis være mulighed for at se skolen og få en rundvisning.
Programmet for dagen bliver annonceret i dagspressen på et senere tidspunkt.
Mange fødselsdagshilsner fra
Menu: Mørbrad, Kalkunschnitzler, pølser og diverse salater,
kaffe og kage
Priser | Medlemmer | 75,- kr. |
Ikke medlemmer | 90,- kr. | |
Børn, 7-14 år | 50,- kr. | |
Børn 0-6 år | gratis. |
Drikkevarer kan købes
Husk at medbringe bestik, kopper og tallerkener.
Tilmelding senest søndag 16. august til
Birgitte Kristensen 53550822 eller Marianne Dahl 21731087
Sommer hilsner Familie og Fritid
Program:
10.00 Afgang fra kirkepladsen i bus.
11.00 Ankomst til Fru Pedersens have, kendt fra TV MIDTVEST
Der er 2 timer til at opleve haven, spise jeres medbragte frokost og hygge med hinanden.
Fru Pedersen giver en kop kaffe.
Fru Pedersens have er en 2 tdr. land stor landbohave i engelsk stil. Haven emmer af romantiske stemninger, spændende skure, lysthuse og en skurvogn.
En have hvor livet leves i, med alt hvad havehjertet begærer af vand, højbede, frodighed, overdækkede terrasser og legeplads.
Haven er til stor inspiration for de besøgende.
13.00 Afgang mod flyvestation Karup
På flyvestation Karup har vi bestilt rundtur, hvor vi skal besøge brandstationen og se nogle af verdens største brandbiler og høre om brandberedskabet. Vi skal også se 2 velholdte draken fly og de 3 forskellige typer helikoptere, som forsvaret råder over.
Under hele rundvisningen guides vi af Oversergent Jørgen D. Pedersen, som også undervejs vil fortælle om flyvestationens 75 årige historie.
I løbet af eftermiddagen vil Familie og Fritid serverer kaffe/the og kage.
18.15 forventet hjemkomst.
Pris for medlemmer: kr. 125.00
For ikke medlemmer kr. 175.00
Alle er velkommen – max antal er 30 personer.
Tilmelding senest 6. september til Grethe Kohls 75250324 eller 21182624
Det er ikke lykkes, at samle en arbejdsgruppe, som der blev foreslået på den ekstra ordinære generalforsamling den 29.6.2015.
Bestyrelsen ser ikke nogen mulighed for at drive forsamlingshuset videre og har besluttet, at aflevere nøglen til banken den 15.9.2015, såfremt der ikke på mødet den 14.09.2015 er personer, som melder sig til at drive huset videre under en eller anden form. Eller der kan blive enighed om at sælge huset til andet formål.
Uanset mødets udfald vil den nuværende bestyrelse gå af ved dette møde. Vi håber på, at der melder sig personer som vil arbejde videre med husets fremtid.
Dagsorden:
-
Kort orientering fra bestyrelsen.
-
Status på økonomi.
-
Evt. overdragelse af huset til interesserede.
M.v.h.
Bestyrelsen
Lyne forsamlingshus
Afgang i bus fra kirkepladsen kl. 17.00
PROGRAM:
kl. 18.30: Ankomst til Holstebro kl. 18.45: Introduktion og TV MIDTVEST film i Multimediesalen kl. 19.30: Aftenens udsendelse vises på det store lærred i Multimediesalen kl. 20.00: Dagens studievært i salen kl. 20.15: Pause med kaffe/the, kage, frugt og chokolade samt rundvisning
i vores nye huskl. 21.00: Om serierne på TV MIDTVEST og film med fraklip Kl. 21.30: Afgang mod Lyne.
Pris for denne aften er 110 kr. pr. person, som skal betales ved tilmelding senest onsdag den 4. november
Tilmelding og betaling til:
Jørgen Sørensen . . . eller . . . Marianne Dahl Kirkestien 6
2041 0191Nørhedevej 29
2173 1087
(MobilPay er ok)
Med venlig hilsen
Lyne kroket & petanque
Familie og Fritid
KIM OG CO. spiller op til dans
Menu:
Sild med karrysalat
2 stk. smørrebrød
kaffe med småkager senere på aftenenI alt kun 150,- kr
Entré uden spisning kun 90,- kr.
Drikkevarer kan købes til små priser
Tilmelding til:
Grethe Meldgaard | tlf. 5329 3484 | ||
Asta Nielsen | tlf. 4219 4711 |
Senest den 10-11-2015 efter ” først til mølle” princippet.
Kom til åbent forsamlingshus, hvor vi gerne vil vise forsamlingshuset frem samt give rundstykker og kaffe.
Hvad er et nøglehus?
Lyne Forsamlingshus videreføres som et nøglehus og udlejes til mange formål, både til private og andre interesserede.
At det er et nøglehus, betyder at du selv skal sørge for alt til forplejning , som f.eks mad og drikkevarer samt evt. musik.
Køkkenet står til fri afbenyttelse.
Der kan evt. henvises til køkken og serveringspersonale, som man selv afregner med.
Vedrørende udlejning ring på tlf. 5195 7573
Bestyrelsen
Dagsorden:
- Valg af dirigent og stemmetællere
- Bestyrelsen beretning
- Fremlæggelse af revideret regnskab og evt. budget
- Fastsættelse af kontingent
- Indkomne forslag
Ændring af paragraffer i vedtægter:
$4: 3 til 5 medlemmer
$8: Lånebeløb hæves til 150.000 kr
$12: Der skal være 2/3 af de fremmødte, stemmeberettigede som stemmer for ændringerne ved anvendelse af §12 - Valg iht. Vedtægter
- Eventuelt, herunder kan intet vedtages.
Formanden for landsforeningen af forsamlingshuse Anders Sørensen vil være tilstede under generalforsamlingen.
Arbejdsgruppen
Lyne Friskole og Lyne Friskoles Støtteforening onsdag den 6. april 2016 kl. 19.00 – 21.00
Traditionen tro har bestyrelserne for Lyne Friskole og Lyne Friskoles Støtteforening igen besluttet, at afholde deres respektive generalforsamlinger samme aften.
Lyne Friskole og Lyne Friskoles Støtteforening indkalder derfor til
• Generalforsamling i Lyne Friskoles Støtteforening (19.00 – ca. 19.40)
• Generalforsamling i Lyne Friskole samt valgmøde i Forældrekredsen ved Lyne Friskole (19.40 – 21.00)
onsdag den 6. april 2016 kl. 19.00 – 21.00
Igen i år vil der være en voksen tilstede, som vil vise film for mindre børn til forældre, der deltager i generalforsamlingerne. Filmene vil være alderssvarende, og når filmene er færdige, bliver der serveret kage og kage for børnene.
Programmet for aftenen og dagsordnerne for de 2 generalforsamlinger fremgår herunder.
Fra Friskolen glæder vi os især til pkt. 7, hvor vi – hvis alt går efter planen – forventer at kunne præsentere den nye skoleleder fra 1. august 2016.
Med venlig hilsen og på gensyn den 6. april 2016
Lyne Friskole | Lyne Friskoles Støtteforening | |
v/ Martin Højgaard Jensen | v/ Jeanette Sørensen | |
Formand | Formand |
Dagsorden
Generalforsamling i Lyne Friskoles Støtteforening
Onsdag den 6. april 2016 kl. 19.00-ca. 19.40
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsen aflægger beretning
3. Kasserer fremlægger regnskabet
4. Valg til bestyrelsen:
På valg er
-Trine Nielsen (modtager ikke genvalg)
-Peter Bertelsen (modtager ikke genvalg)
5. Valg af revisor
6. Indkomne forslag
7. Eventuelt.
Dagsorden
Generalforsamling i Lyne Friskole
Onsdag den 6. april 2016 kl. ca. 19.40-21.00
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsen aflægger beretning
3. Bestyrelsen forelægger det reviderede regnskab til orientering – regnskabet
udsendes inden generalforsamlingen via Intra
4. Beretning fra den tilsynsførende
Generalforsamlingen suspenderes, og der afholdes valgmøde for forældrekredsen jfr. §10
Valgmøde for forældrekredsen
På valg er Kent Sørensen (modtager genvalg)
Valg af suppleanter
Generalforsamlingen genoptages
5. Skolekredsen valg af bestyrelsesmedlemmer
På valg er:
-Martin Højgaard Jensen (modtager ikke genvalg)
-Tom Legarth (modtager ikke genvalg)
-Jesper Nielsen (modtager genvalg)
6. Skolekredsen valg af suppleanter
7. Indkomne forslag: Der er ikke indkommet forslag inden fristens udløb.
8. Præsentation og godkendelse af ny skoleleder pr. 1. august 2016
9. Eventuelt.
Forslag til bestyrelsen bedes være formanden eller en af de øvrige i bestyrelsen i hænde senest 1. april 2016.