-
Kategorier
-
Tags
avisindsamling Banko børn cykling dart diskotek filmaften foredrag Fredagsmotion Fritid General generalforsamling grillaften grundlovstale gudstjeneste julehygge julemarked kvinder Køkkenfri Lyne Veteran Traktor Mad musik mænd Owen Auten rafleturnering Sankt Hans skt. hans aften sommerfest spisning Sportsuge U13 drenge Udflugt
Torsdag d. 4. juni 2015:
18.00 Teltet/baren åbner
18.30 Bålpladsen åbner m/snobrød og pandekager
18.30 Sognet rundt – besøg ved veterantraktorerne v/Claus Madsen Læs mere
19.30 Volley Læs mere
21.00 Bålpladsen lukker
21.00 Live Musik i teltet (Stempelridderne) Læs mere
00.00 Baren lukker
Der vil i teltet være mulighed for at købe slik, slush-ice, grillpølser, lækre sandwich, sodavand og øl.
Der vil alle dage være hoppeborg samt oppustelig fodboldbane.
Fredag d. 5. juni 2015: (Grundlovsdag)
12.30 Teltet/baren åbner
13.00 Bålpladsen åbner m/snobrød og pandekager
13.00 Fodbold: U13 Mester drenge Tarm – Skjern Læs mere
15.00 Grundlovstale v/Hans Vestager Læs mere
15.30 Kaffe og kage i teltet
16.00 Gymnastikopvisning
18.00 Nem og billig aftensmad Læs mere
19.00 DVD aften for børn 0 – 9 år Læs mere
19.15 Fodbold: Herre senior (7 mands) SLGU – Fåborg/Vrendrup
19.30 Diskotek for børn 10 – 15 år Læs mere
20.00 Dartturnering for kvinder Læs mere
21.00 Rafleturnering Læs mere
01.00 Baren lukker
Der vil i teltet være mulighed for at købe slik, slush-ice, grillpølser, lækre sandwich, sodavand og øl.
Der vil alle dage være hoppeborg samt oppustelig fodboldbane.
Lørdag d. 6. juni 2015:
09.30 Teltet/baren åbner
10.00 Bålpladsen åbner m/ snobrød og pandekager
10.00 Ringridning * Læs mere
10.00 SPORTIGAN Medaljecup fodbold U5 – U13*
13.00 Fodbold: Damesenior SLGU – Klitten
14.30 Fodbold: U13 piger SLGU – Team Vest
15.00 Bage-konkurrence og efterfølgende kaffebord *
15.30 Stærk mand/kvinde konkurrence *
18.30 Spis-sammen aften med Grill-selv eller Helstegt pattegris med tilbehør * Læs mere
20.30 Spånpladekast *
01.00 Baren lukker
Der vil i teltet være mulighed for at købe slik, slush-ice, grillpølser, lækre sandwich, sodavand og øl.
Der vil alle dage være hoppeborg samt oppustelig fodboldbane.
Flugtskydning i Lyne lørdag d. 13. juni kl. 10.00 *
Spis sammen lørdag den 6. juni 2012 kl. 18:30
Ta’ naboen og vennerne med til en hyggelig aften i teltet.
Du kan enten medbringe din egen mad evt. kød til grillen.
Vi tænder op i grillen eller du kan købe:
Helstegt pattegris m/coleslaw,
flütes og kartofler
Pris for menu’en:
Voksne (13 – ): 80,- kr.
Børn (3 – 12 år): 40,- kr.
Børn under 3 år: gratis
Drikkevarer købes i teltet
Husk at medbringe service.
Tilmelding og evt. bordreservation på mobil 61549066
senest fredag d. 5/6-15 kl. 22.00
Så er der igen i år mulighed for at vinde de helt store gevinster.
Hvem får spånpladen tættest på centerpælen?
Der kastes på 2 baner:
Bane 1 : Voksne
Præmie : 300 kr.
– her kastes med store plader à 20 kr.
Bane 2 : Børn
(under konfirmationsalder)
Præmie : 200 kr.
– her kastes med små plader à 10 kr.
Søndag d. 7. juni 2015
08.45 Vi cykler med DGI *
09.30 Gratis morgen kaffe v/Lyne Menighedsråd *
10.30 U5 – U9 fodboldkamp mod bedsteforældre*
11.00 Gade-/gruppedyst
11.30 Nøgleafprøvning *
12.30 Fodbold: Herrer serie 6
Blåbjerg – Nordenskov
14.00 Fælles oprydning *
Der vil i teltet være mulighed for at købe slik, slush-ice, grillpølser, lækre sandwich, sodavand og øl.
Der vil alle dage være hoppeborg samt oppustelig fodboldbane.
Trænger du til noget frisk luft
Så er det med at finde cyklen frem, for nu er der mulighed for at komme ud og lufte den.
Søndag d. 7. juni kl. 8.45 (start kl. 9.00)
Der er mulighed for:
- En tur på ca. 10 km for dem, der vil have en hyggetur.
- En på tur på ca. 15 km for dem, der vil have lidt ekstra.
- Og så er der den lange på ca. 30 km for dem, der vil ud og gi` den gas.
Vi mødes på Lyne stadion ved teltet og ender igen her til morgenkaffe (se omtale andet sted i bladet)
Søndag den 7 Juni fra kl. 11.30 til kl. 13.00 afprøves nøglerne
Er du den heldige vinder af års store præmie
EN NY CYKEL
Som i år igen er sponseret af:
Egon’s Tømrer og snedkerforretning, Strellev
samt Truus & Dirk Streffkerk
Pris:
1 nøgle: 20 kr.
2 nøgler: 30 kr.
4 nøgler: 50 kr.
10 nøgler: 100 kr.
16 nøgler: 150 kr.
24 nøgler: 200 kr.
Nøgler kan købes i teltet gennem hele sportsugen. Er du forhindret i selv at afprøve nøglerne, kan de afleveres i en lukket kuvert i baren, og SLGU vil afprøve nøglerne for dig.
Ikke solgte nøgler tilfalder SLGU
Hvis tilfældet skulle være at den rigtige nøgle ikke er fundet kl. 13.30 tilfalder cyklen SLGU
Program:
- Tale og officiel indvielse v/ borgmester Ivar Enevoldsen
- Tale v/ Chr. Jørgensen
- Telt er opstillet på kirkens p-plads
- Dagli´brugsen serverer grillpølser
- Musikalsk underholdning
- ”Ordet frit”
Kom og vær med til at vi får en hyggelig og festlig indvielse af en endnu smukkere midtby
Vi ses
Venlig hilsen
Borgerforeningen, Lokalrådet, Menighedsrådet,
Lyne Invest, Forsamlingshuset og Brugsen
VIGTIG MEDDELELSE !
til ALLE foreninger, forretninger, selvstændige erhvervsdrivende, institutioner m.v. i, og omkring Lyne Sogn
I forlængelse af det indledede møde ang. ÅBEN LANDSBY 2017, som er et samarbejde mellem Bork, Lyne, Sdr. Vium og Hemmet, indbydes I alle til et opfølgende møde i Lyne Hallens Cafeteria
LØRDAG D. 6. MAJ KL. 9:30
Alle sejl er sat til, ligesom der, fra kommunens side, ydes økonomisk støtte til arrangementet. På mødet bedes I alle komme med et bud på, hvordan og hvorledes I kan og vil bidrage til arrangementet, så vi på den måde får det koordineret med hinanden og de øvrige sogne, på bedste vis.
Det kunne være: Åbent hus i jeres virksomhed/butik/institution
En lille stand, hvor man præsenterer sig
En lille event
Mulighederne er mange og vi håber på at I alle synes om idéen og vil bakke op.
Har I kendskab til firmaer, foreninger mv., som man nemt kunne glemme i farten, må I hellere end gerne prikke hinanden på skulderen.
MØD TALSTÆRKT OP
– OG LAD OS VISE OMVERDENEN, HVOR LYNE LIGGER !
Selve arrangementet løber af stabelen
LØRDAG D. 17. SEPTEMBER FRA KL. 10 – 15
Yderligere information fås hos
Chr. Jørgensen tlf.: 40340306
eller
Jørgen Sørensen tlf.: 20410191
Landsbyklyngen Bedst mod West
Invitation til kick-off
Sdr. Vium, Hemmet, Bork og Lyne
Muligheder vi kun kan tænke og løfte sammen…
Kom med alle dine ideer og tanker til, hvad vi som område kan løfte sammen til glæde for os alle. Dette er aftenen, hvor ingen ideer og input er for store og ingen er for små. Vi får en spændende aften, hvor vi vender alle ideer og tanker som vi sammen kan skabe. Det er her du kan være med til at gøre en forskel for vores område. Det er en aften – både for dem, der gerne vil høre, hvad der skal ske, dem der vil være med til at sætte et yderligere præg på klyngen med deres ideer, og for dem som måske gerne vil have en lille rolle på den ene eller anden måde i det fremtidige samarbejde. Alle er velkomne – hvad enten du repræsenterer en forening, en interessegruppe, en virksomhed eller bare dig selv.
Aftenens program er:
- Spisning (landsbyklyngen er vært)
- Landsbyklyngen – formål og hvad er der sket indtil nu
- Kort om hvad der kom ud af vores borgerundersøgelse
- Præmieoverrækkelse (fra borgerundersøgelsen)
- Frem over
- Inspiration til fremtiden, hvad ønsker du for vores område og for klyngesamarbejdet?
- Oplæg til ideer og hvad vi kan og vil opnå med landsbyklyngen
- Diskussion af ideer
- Opsamling – hvad er det så vi prioriterer i første omgang.
- Konkretisering af forslag og næste skridt i den videre etablering af Bedst mod West
- Tak for i aften.
Dato: Mandag, den 29. oktober 2018, kl. 17.30 til 20.30
Sted: Lyne Hallen, Klostervej 3, 6880 Tarm
Oplæg og diskussion vil blive styret af Lars Hajslund og Malene Thune. Lars Hajslund er en af Danmarks mest anvendte foredragsholdere i forhold til innovation og nytænkning. Malene Thune er konsulent på projektet omkring etablering af Landsbyklyngen Bedst mod West.
Grundet spisning er der tilmelding senest den 20. oktober til halinspektør Jeanette Sørensen på tlf. 2224 4173. I forbindelse med tilmelding angiv gerne om det er børn eller voksne. Hvis der er mindre børn vil der blive arrangeret pasning i Lyne Hallen (og det er OK at liste af inden det er slut, hvis nogen skal puttes).
Vi glæder os til at se jer og høre jeres ideer og input.
Med venlig hilsen
Styregruppen for Bedst mod West
Lyne Invest informationsmøde 7. nov. kl. 19:30 hos Mormors Ting og sager
Mormors Ting og sager er kommet rigtig godt i gang, og har fået opbygget en bred kundekreds, med både blomster, smørrebrød, overnatning, fester og mange arrangementer.
Selve driften går tilfredsstillende, og vi får vores husleje til tiden, så vi er ikke på katastrofekurs.
Der har været nogle frivillige som har hjulpet til, selvom de ikke har anparter i Lyne Invest. Det er vi naturligvis meget taknemmelige for.
Generalforsamlingen var ikke særlig godt besøgt, og vi er nu kun tre i bestyrelsen. Vi savner at finde ud af, hvad vore anpartshavere ønsker omkring Lyne Invest i fremtiden.
VI MANGLER PRAKTISK HJÆLP TIL AT VEDLIGEHOLDE BYGNINGERNE
Onsdag den 7. november afholder vi et informationsmøde/idémøde, hvor vi gerne vil høre hvordan borgerne i Lyne synes vi skal bevare vore flotte gamle hotel.
DU ER MEGET VELKOMMEN UANSET OM DU HAR DEL I LYNE INVEST ELLER EJ
Vores udfordring er, at mange af de oprindelige anpartshavere ikke er her længere, så de kræfter vi havde da vi stiftede Lyne Invest, er blevet væsentlig færre.
Der kommer ikke nye kræfter til, da ingen har ønsket at købe anparter i Lyne Invest.
Med dette møde udviser vi rettidig omhu, så vi forhåbentlig kan finde en måde, hvor borgere kan få del i Lyne Invest, uden at de skal have mange penge op af lommen. Det er ikke så nemt, da der er tale om et anpartsselskab, men der kan findes løsninger, hvis anpartshaverne er med på nye ideer.
- Kan vi omdanne Lyne Invest til en forening, så vi kan søge midler til renovering ved fonde?
- Ønsker nogle nuværende anpartshavere at overdrage/sælge deres anparter til andre?
- Er der frivillige, som vil hjælpe til med praktiske opgaver ved vedligehold?
- – og mange andre spørgsmål
Hvis ikke vi gør noget nu, ser jeg store udfordringer, når vi kommer til næste generalforsamling i august 2019, hvor vi skal have sammensat en ny bestyrelse.
Vi håber I vil afsætte et par timer til at diskutere dette emne, og komme med gode idéer og forslag til, hvordan vi i fremtiden sikrer en flot og vedligeholdt bygning i byen.
Vi gir´ kaffen og en kringle fra Mormor og tilmelding er ikke nødvendig
På bestyrelsens vegne
Kjeld K. Fisker