Kalender

Print Friendly, PDF & Email
jun
27
lør
2015
Indvielse af byforskønnelsen
jun 27 kl. 10:00 – 12:00

Program:

  • Tale og officiel indvielse v/ borgmester Ivar Enevoldsen
  • Tale v/ Chr. Jørgensen
  • Telt er opstillet på kirkens p-plads
  • Dagli´brugsen serverer grillpølser
  • Musikalsk underholdning
  • ”Ordet frit”

 Kom og vær med til at vi får en hyggelig og festlig indvielse af en endnu smukkere midtby

Vi ses

efeubanner

Venlig hilsen

Borgerforeningen, Lokalrådet, Menighedsrådet,

Lyne Invest, Forsamlingshuset og Brugsen

Print Friendly, PDF & Email
maj
6
lør
2017
ÅBEN LANDSBY
maj 6 kl. 09:30
ÅBEN LANDSBY

VIGTIG MEDDELELSE !

til ALLE foreninger, forretninger, selvstændige erhvervsdrivende, institutioner m.v. i, og omkring Lyne Sogn

I forlængelse af det indledede møde ang. ÅBEN LANDSBY 2017, som er et samarbejde mellem Bork, Lyne, Sdr. Vium og Hemmet, indbydes I alle til et opfølgende møde i Lyne Hallens Cafeteria

LØRDAG D. 6. MAJ KL. 9:30

 

Alle sejl er sat til, ligesom der, fra kommunens side, ydes økonomisk støtte til arrangementet. På mødet bedes I alle komme med et bud på, hvordan og hvorledes I kan og vil bidrage til arrangementet, så vi på den måde får det koordineret med hinanden og de øvrige sogne, på bedste vis.

Det kunne være: Åbent hus i jeres virksomhed/butik/institution

En lille stand, hvor man præsenterer sig

En lille event

Mulighederne er mange og vi håber på at I alle synes om idéen og vil bakke op.

Har I kendskab til firmaer, foreninger mv., som man nemt kunne glemme i farten, må I hellere end gerne prikke hinanden på skulderen.

MØD TALSTÆRKT OP

– OG LAD OS VISE OMVERDENEN, HVOR LYNE LIGGER !

 

Selve arrangementet løber af stabelen

LØRDAG D. 17. SEPTEMBER FRA KL. 10 – 15

 

Yderligere information fås hos

Chr. Jørgensen tlf.: 40340306

eller

Jørgen Sørensen tlf.: 20410191

Print Friendly, PDF & Email
nov
7
ons
2018
Hvad skal vi med vores gamle hotel?
nov 7 kl. 19:30

Lyne Invest informationsmøde 7. nov. kl. 19:30 hos Mormors Ting og sager

Mormors Ting og sager er kommet rigtig godt i gang, og har fået opbygget en bred kundekreds, med både blomster, smørrebrød, overnatning, fester og mange arrangementer.

Selve driften går tilfredsstillende, og vi får vores husleje til tiden, så vi er ikke på katastrofekurs.

I sommer har vi arbejdet på bygningens ydre, og har bl.a. fået fuget en stor del af facaden.

Der har været nogle frivillige som har hjulpet til, selvom de ikke har anparter i Lyne Invest. Det er vi naturligvis meget taknemmelige for.

Generalforsamlingen var ikke særlig godt besøgt, og vi er nu kun tre i bestyrelsen. Vi savner at finde ud af, hvad vore anpartshavere ønsker omkring Lyne Invest i fremtiden.

VI MANGLER PRAKTISK HJÆLP TIL AT VEDLIGEHOLDE BYGNINGERNE

Onsdag den 7. november afholder vi et informationsmøde/idémøde, hvor vi gerne vil høre hvordan borgerne i Lyne synes vi skal bevare vore flotte gamle hotel.

DU ER MEGET VELKOMMEN UANSET OM DU HAR DEL I LYNE INVEST ELLER EJ

Vores udfordring er, at mange af de oprindelige anpartshavere ikke er her længere, så de kræfter vi havde da vi stiftede Lyne Invest, er blevet væsentlig færre.

Der kommer ikke nye kræfter til, da ingen har ønsket at købe anparter i Lyne Invest.

Med dette møde udviser vi rettidig omhu, så vi forhåbentlig kan finde en måde, hvor borgere kan få del i Lyne Invest, uden at de skal have mange penge op af lommen. Det er ikke så nemt, da der er tale om et anpartsselskab, men der kan findes løsninger, hvis anpartshaverne er med på nye ideer.

  • Kan vi omdanne Lyne Invest til en forening, så vi kan søge midler til renovering ved fonde?
  • Ønsker nogle nuværende anpartshavere at overdrage/sælge deres anparter til andre?
  • Er der frivillige, som vil hjælpe til med praktiske opgaver ved vedligehold?
  • – og mange andre spørgsmål

Hvis ikke vi gør noget nu, ser jeg store udfordringer, når vi kommer til næste generalforsamling i august 2019, hvor vi skal have sammensat en ny bestyrelse.

Vi håber I vil afsætte et par timer til at diskutere dette emne, og komme med gode idéer og forslag til, hvordan vi i fremtiden sikrer en flot og vedligeholdt bygning i byen.

Vi gir´ kaffen og en kringle fra Mormor og tilmelding er ikke nødvendig

På bestyrelsens vegne

Kjeld K. Fisker

Print Friendly, PDF & Email